Ljuv musik i dova toner

Lyssnar på kollegans instrumentala låtar. Fått två till som jag kan skriva låttexter till om jag vill. Jag utmanas att testa igen. Det var väldigt kul sist, även om de kom till i ett stressrus som jag försöker ta mig ur.

Skrivande ger liv. I alla former. Jag vill hitta mitt liv.

Idag är huvudet tungt. (Det beror inte bara på en sen kväll i goda vänners lag.) Vädret är grått och kallt. Mannen deklarerar. Jag är så dålig på siffror och avdrag och annat av nöd i dessa sammanhang. Usch. Siffror. Blä.

Då vill jag hellre ägna mig åt dagdrömmeri. Eller läsa en bok.

9128585-silueta-hermosa-negro-para-el-diseno-de-arboles-de-arte

En dag som andra

Ändå annorlunda

Ett ljud som stör

En känsla

Jag är mitt i

den kalla vinden

Hur känns det

Jag vet inte

Det duger inte

Vadå?

Jag duger inte

Dumheter

Här och nu

Jag vill mer

jag kan mer

jag vågar mer

Just nu stillhet

Jag hämtar kraft

Välkommen

Jag längtar efter dig


6 reaktioner på ”Ljuv musik i dova toner

Lämna en kommentar