Håkan Hellström, noveller och lättläst

Hur går det för mig då? Väldigt bra, faktiskt. Bakslaget kommer väl, men just nu är jag mer än nöjd.

Det handlar om skrivandet. Två kärleksnoveller (jag behöver träna på formatet) och en del till i serien om bröderna Boris och Berra, lättläst för nybörjarläsaren. Alltså shiit, som någon tevepersonlighet visst brukade säga, vad roligt det är. En av kärleksnovellerna har sin upprinnelse ur en vän, hennes jobb och längtan efter kärleken. Den andra råkade komma helt plötsligt, sprungen ur min egen historia, häpp! Jag satsar på att bli lite bättre på att skriva noveller. Därför måste jag träna. Och tänk vad kul jag har på kuppen. 🙂

Läsningen då? Ja, det har ju bara gått några dagar än så länge, men jag har har helt sonika ratat en bok, en bok som jag faktiskt trodde skulle kunna fånga mig. Men icke! Nu har jag slagit tänderna i den första i en serie deckare som har sitt ursprung i Skottland. Boktips från en bloggare för övrigt. Får se om den hugger tag i mig. Lite tveksamt, men en lässession till ska den få.

Nu är det grillat som gäller här hemma. Huset fullt av ungdomar och sommaren är här.

Och nu till dig – en av världens finaste sånger. ❤


6 reaktioner på ”Håkan Hellström, noveller och lättläst

  1. He he starletnoveller kräver också en del för att bli bra och idén är den första. Inte alls så lätt som man kan tro.

  2. Håkan funkar för många. 🙂 Undra vilken deckare med miljön Skottland som du hamnat i. Jag funderar också på att kicka igång med novellbyggande och har samlat på mig helt olika stilar och uppslag.
    Hoppas du får en trevlig midsommar och lagom antal ungdomar inom ditt revir.

    1. Hej igen Bosse! 😊 Verkar som om min lapp dök upp ytterligare en gång. Det är ditt boktips Svarthuset som jag nu har satt tänderna i parallellt med Christina Lindströms ungdomsroman Jack. När det gäller ungdomstätheten här hemma så verkar den avta något nu. Åtta stycken var de som flest. Kan säga att banankakan jag bakade tog slut väldigt fort.
      Lycka till med ditt novellbyggande. Du är duktig på att skriva så att det känns på riktigt.
      Kram och glad midsommar önskar jag dig! 🌼🌹🌸

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s