Motgångar, julledighet och nya utmaningar

Ojojoj. Stackars blogg och stackars följare. Om jag har några som minns mig vill säga …

Julen står så där opraktiskt för dörren igen. Några julklappar kvar att köpa, gran ska fixas imorgon och så en endaste bokrelaterad aktivitet kvar innan den berömda julen verkligen står för dörren. Och den lär väl inte flytta på sig, även om jag inte är beredd. Det får bli som det blir. Det är en skön insikt. Det blir jul oavsett.

Tre arbetsdagar kvar innan det blir en skön julledighet för mig. Så efterlängtad. Det har varit mycket på sistone, lite för mycket för en utmattad föredetting. Detta var hårt sagt, men ändå lite sant. Jag har inte samma resurser kvar att ösa ur som förr, utan behöver mycket vila och återhämtning för att fixa vardagens göromål. Hur kul de än månde vara. Därför ser jag fram emot denna stundande ledighet med stor längtan och glädje.

Bokmässigt ser 2017 ut som följande:
Bokmässan Små Lit i Jönköping den 4:e februari. Jätteskoj!
En bok utgiven under våren på Beta Pedagog för nybörjarläsaren – ”Boris och Berra är hundvakt”. Hur kul som helst! Illustratör precis klar. Kommer bli topp!

Resten står skrivet i stjärnorna. Det kommer att flyga iväg manus till förlag, det vet jag, men inte hur många och när. Det får bli när det blir. Jag ska hitta en balans som gör att jag kan fortsätta arbeta som lärare och kombinera det med mitt författarskap på ett hållbart sätt. Så vi får se. Det känns hoppfullt, även om jag fått besked som trycker ner mig lite i skorna. Det är lite kymigt med vissa saker, och det är väl så det är. Bara att svälja, sträcka på sig och jobba på.

Jullovet kommer att innebära att jag skriver färdigt min spökhistoria för mellanåldern. Så himla kul det är! Jag kunde inte låta bli att berätta om manuset för de skolklasser jag besökte nu i december. Eleverna blev eld och lågor över det jag berättade. Sådant ger verkligen kraft och motivation att fortsätta skriva. ” När blir den boken färdig?”, ”Den kommer jag absolut att läsa!”, ”Snälla, skriv färdigt den NU!”.

Tacksam och glad att mitt skrivande fortfarande lockar mig och drar mig ut på nya vägar i både fantasi och verklighet.

GOD JUL önskar jag alla mina följare. Väl mött under 2017 då jag även planerar att fixa mina nya hemsida – annahelgesson.se 

Titta gärna på min boktrailer – min allra första. 🙂

 

 

 

 


9 reaktioner på ”Motgångar, julledighet och nya utmaningar

  1. Du är inte bortglömd! Ibland hinns inte allt med och det behöver vi alla inse ibland. Tråkigt med ett negativt besked, hoppas det styr upp sig.
    Trailern hade inget ljud på min padda 🤔, men den såg fin ut!
    Ser fram emot att fortsätta följa dig under 2017, verkar vara en massa kul på gång 😊

    1. Jodå, det är en del som ska hända, även om jag ibland vill styra mitt eget öde.
      Så sant att jag inte hinner allt jag vill. Livets stora gåta.
      Och tack för att du följer och vill fortsätta hänga med.
      Kram!

      1. Känner igen det där, att vilja hålla i tömmarna för sitt eget liv, tyvärr tillåter arbetslivet inte alltid det. Arbetslivet kan vara en riktigt bångstyrig häst och när den skenar gäller det att klamra sig fast, tills man kan hoppa av tryggt 🙏🏻
        Klart jag fortsätter följa, din framgång är väldigt peppande tycker jag, heja dig 😘

  2. God Jul min vän! Jag hoppas på minst ett gemensamt projekt 2017, och på att du hittar en bra balans. Känner starkt att båda önskningarna kommer att slå in!

  3. Den som väntar på något gott… Jag önskar dig ett balanserat 2017 och fortsatt glädje i skrivandet! Och så önskar jag dig god jul också, även om jag håller med om att den mest kommer och stör. Faktiskt. Jag som mest vill gräva ner mig bland mina bokstäver och mitt vanliga vardagsrull. Hälsningar Grinchen i skogen

    1. Trodde aldrig att jag skulle bli en grinch men jag är en i år. Skulle helst snabbspola bort några dagar.
      Jag önskar mig också ett balanserat 2017.
      Hoppas du fortsätter att skriva i kanske att jag får läsa nåt framöver.
      Stor kram till dalkullan från en gnällig närking. ❤

Lämna en kommentar