Bokrelease, bokbord, högläsning och framträdande

Imorgon, torsdag, kommer det elva kartonger med rykande färska böcker hem till mig. Jag ska återigen få känna känslan av nytryckta boksidor i mina näsborrar, känna boktyngden i händerna och det lite sträva bokomslaget mot mina fingertoppar. Så glad och tacksam jag är över det! Ett litet himmelrike av papper.

978-91-7577-436-7

På lördag 12/11 är det dags för bokrelease för min fjärde bok. Fjärde bok! 😀
Stadsbiblioteket i Örebro är platsen och det hela utspelar sig mellan kl 10 och 17. Dagen är späckad av härligheter om man gillar böcker. Celebra gäster på Teatercaféet och finfina författarmöten utlovas på Författarscenerna. Vad sägs om Maria Sveland, Håkan Nesser, PeKå Englund och Markus Lutteman. Och så lilla jag.

14.30 läser jag ur Hundlängtan och utomjordingar på barnscenen Zonetten.
15.40 håller jag ett tjugo minuter långt föredrag om läslust på Författarscenen. Häpp! Tur att det bara är onsdagkväll … Lång tid kvar att skriva manus till det.

Resten av denna gyllene lördag finns jag vid bokbord nr 19 och kränger böcker så svetten lackar. Jag kommer att bjuda bokköparna på hjärtbroscher med huggtänder, glada leenden och finfina böcker.

Här kan du läsa hela programmet.

annons-na-litteraturens-lordag

litteraturfestival-fri-entre-epost

 

 


En reaktion på ”Bokrelease, bokbord, högläsning och framträdande

Lämna en kommentar