Rörlig media, tack

Jag skulle gärna vilja kunna mer om rörlig media. Video, gif-filer, trailers och bildspel med roliga effekter. Jag tycker att de som använder sig av rörlig media är proffsiga, proffsigare än mig och alla andra som bara lägger ut bilder. Med det sagt så är mitt lilla filmklipp inte ett sätt att visa mig på styva linan, utan är bara ett rop på hjälp.

Har du några användarvänliga tips på youtube-klipp som kan vara intressant för en sån som jag? Att lära sig spela in en film och lägga på ljud på ett ENKELT sätt. Jag vill tex kunna göra en skojig boktrailer. Blanda filmklipp med illustrationer och ett och annat foto. Göra en helhet med intalat ljud och pålagd musik.

Lite så. Tips mottages tacksamt!  😀


8 reaktioner på ”Rörlig media, tack

  1. En kille som är skicklig på detta är Mats Ekman (Kulturmonstret.se) som bl.a. gjort jättefina trailers till sina böcker. Lycka till!
    Kram Eva

  2. Lynda.com har många bra kurser, de är värda sin slant.
    Annars rekommenderar jag appen Splice, superenkel att lära sig.

  3. Jag har bra erfarenhet av Camtasia Studio. De går att ladda ned och använder det gratis under en månad. (Som är sant för liknande mjukvara.) Det är oftast enkla att söker på YouTube efter video tutorials om man ge namnet på mjukvara man anväder. Lycka till med det! Tyvärr funker det inte för mig att se videosnittet du har lagt upp – ser bara en svart låda med ”Loading…”

  4. Säger som John, man ser bara en svart ram med namnet loading. Lycka till med dina filmer. Jag har spelat in i min dator och lagt upp på youtube. Hade en period då jag höll på med det. Numera blir det inte så mycket. Tiden räcker liksom inte till.
    Kram Kim 🙂

Lämna en kommentar