Bokmässa, Älskade ungar-mässan, marknadsföring och manus

Mina måndagar är vigda åt skrivande och mitt författarskap på olika sätt. Nu har jag precis testat att skicka iväg en facebookannons för att marknadsföra min sida där. Vi får väl se vad det kan generera. Säkert inga stora förändringar rent försäljningsmässigt, men det gäller ju att synas så mycket som möjligt.

På tal om att synas, samtidigt som bokmässan i Göteborg, har även Örebro en egen mässa, nämligen barnmässan Älskade ungar på Conventum. Mitt hjärta blöder lite, för jag fick erbjudandet att stå och sälja mina böcker där. Dessa event krockade även förra året.

Anna Jansson - deckardrottning Vintrosa Närke Örebro författare bokmässan Göteborg selfie
Annor med anor från Närke! 😀 (Bild från förra årets bokmässa.)

Jag tror att barnmässan skulle kunna vara en perfekt plats att sälja böcker på, och självklart  skulle jag vilja vara på plats för att kunna knyta kontakter på hemmaplan. Vill du gå på den mässan, så hör av dig, så kan jag fixa en biljett till dig! 😀

Mina böcker kommer i alla fall vara där i egenskap av innehåll i ett flertal goodiebags, både till vip-bloggarna och till de 100 första besökarna (Hoppas att jag fick avslöja detta!). Så hur som helst kommer jag att sprida vetskapen om mina böcker även om jag inte är där i år. Har jag tur kan det inbringa kontakter med bloggare och förhoppningsvis bokrecensioner så småningom.

Manus har jag också skrivit. I förrgår skrev jag klart råmanus till tredje delen om Saga & Simon. Jag har ännu ingen titel till den boken, men vet att det i alla fall kommer vara bebis på något sätt. Så himla skoj det var att skriva vidare om tvillingarna! I den här delen så händer det en hel del med karaktärerna. Det måste ju märkas att de blivit ett år äldre och faktiskt är de inte lika barnsliga längre. Åtminstone inte hela tiden. 🙂

För övrigt är det något väldigt spännande på gång, men det kan jag inte avslöja än.

 


3 reaktioner på ”Bokmässa, Älskade ungar-mässan, marknadsföring och manus

Lämna en kommentar