Läsarrespons varje dag

Ja, så känns det verkligen just nu. Jag jobbar på en stor skola och många elever tycker att det är väldigt speciellt och coolt att en av deras lärare faktiskt skriver böcker. Som en elev sa så sent som för ett par timmar sen:

– Så du skriver böcker? Som finns på bibblan?

Ja, precis. Flera elever kommer varje vecka, om inte varje dag, och meddelar att de läst någon av mina böcker, antingen i skolan (ja, jag har sålt fyra ex av varje till min egen skola) eller lånat på biblioteket. Så himla privilegierat har jag det.like-1638749_1920

Det är minst lika kul att få respons av vuxna läsare. Två stycken oberoende av varandra har den senaste veckan berättat att de gillat mina böcker så mycket, trots att det ju faktiskt är barnböcker jag skriver (mitt tillägg). En svärmor till en kollega och en förälder till en elev som uppskattat och verkligen haft svårt att sluta läsa! 🙂 Så uppenbarligen har jag lyckats att skriva böcker som fungerar över åldersgränserna.

Det är mycket på gång, inte minst med bokmässan om en dryg vecka, men även andra hemliga saker håller på att ske. Hemliga och hemliga, alla kan ju räkna ut att det rör sig om bokkontrakt av olika slag. Men inte något påskrivet, därav hemlighetsmakeriet. Roligt är det i alla fall och jag känner mig så glad och tacksam för att det jag skriver hamnar hos människor som läser och tycker om.

Wow.


Lämna en kommentar