Vad en slumrande blogg kan betyda

Hej på er!
Jag vet att jag inte skrivit på länge. Det har bara inte funnits lust eller tid, om jag ska vara ärlig. Mina dagar är fyllda av arbete, både i skolan och privat. Och jag kämpar fortfarande med mitt tillfrisknande.

Positiva listan/Tacksamhetslistan:
* Vilken dag som helst skickas Kärlek och vampyrer på tryck. Ett gediget arbete med många korrvändor och omslagstyckanden mellan Sandra på förlaget, Anna illustratören och mig. Och nu har vi närmat oss slutversionen och därefter väntar tryckeriet. Jippy! Den blir så fin, Annas och min boktvåa. Känner en tacksamhet större än jag förstår ibland.

*Det går bra att arbeta 80 % i skolan. Jag får tid och energi över till mitt andra liv. Otroligt skönt och jag hoppas att det får fortsätta kännas bättre och bättre. Innan sommaren jobbade jag bara 75 % och nu arbetar jag 100 %, mitt författarskap inräknat. Tacksamhetsämne om något.

*Författarbesök i skolor. De måndagar jag hade till förfogande är bokade ända fram till jul. Helt fantastiskt! Min dröm går i uppfyllelse.

* Jag insåg igår att mitt deltagande lördagen den 12 november på Stadsbiblioteket i Örebro är långt mer större än jag först anande. Jag kommer att läsa ur min senaste bok, ha bokbord och signera mina böcker OCH ha tid på författarscenen där även Håkan Nesser, Pe-Kå Englund, Markus Lutteman och Maria Sveland m.fl. ska framträda. Och så jag. Sinnessjukt.

* SKRIV16. Jag är en av tio som får förmånen att framträda på scenen och tala i tre minuter om något väl valt ämne. En av tio – blev jag. Häpp.

* Efter turbulenta dagar känner jag äntligen någon form av inre lugn. Jag är mer närvarande. Jag jobbar på att vara kvar i det tillståndet. Det var ett av mina nya ledord som jag skulle försöka leva efter.
NÄRVARANDE  – Den andra var  ÄVENTYRLIG. Hallå. Allt detta som jag skrivit om innebär plötsligt att båda mina ledord är på väg att bli uppfyllda.

Om du bara vill ha en positiv känsla så slutar du att läsa nu.

Negativa listan/Varningslistan:
* Det är fruktansvärt mycket arbete runt en bok som ska ges ut.
M Y C K E T  T I D  V I D  D A T O R N. Då är det svårt att vara närvarande.

* Att ha två arbeten är en kamp mellan dessa två. Hur gör man för att dela upp det på ett bra sätt? 80/20 är svårt. Vissa perioder blir det nog snarare 80/50. Där höjer jag ett varningsfinger i luften till mig själv.

* Att vara uppbokad/få förfrågningar är superkul och kan leda till stress i samma andetag. Om jag låter allt detta få gro i för stor omfattning i mitt inre går det inte bra.

* Sjukdomssymtom är inte att leka med. Alla blir förkylda så här års, och det passar aldrig att vara sjuk.

Så. Vara nöjd. Tillfreds. Inte jaga på. Stanna upp. Njuta av framgångarna. Inte fortsätta framåt i samma takt hela tiden. Andas.

Jag är nöjd. Jag är bra. Jag ska tillåta mig att stanna i nuet och bara vara. Fylla på. Dricka mig otörstig och äta mig mätt. Vila i förtröstan. Blunda.

heart-700141_1280


9 reaktioner på ”Vad en slumrande blogg kan betyda

  1. Fint inlägg – och sant, att stanna upp är viktigt. Det finns bara ett nu o.s.v.
    Också jättekul att det går så bra för dig! Att dela scen med Sveland och Nesser är inte kattskit 😉 Grattis!

    1. Tack Marie! Så är det. Nuet är det enda som existerar. Men huvudet är inte alltid med på de noterna. Ofta vill jag bara framåt hela tiden. Min akilleshäl.
      Visst är det skojigt! Fattar inte riktigt men tänker ta det som det kommer. Försöka i alla fall. 😊

      1. Åh så jag känner igen det där, på gott och ont. Att vilja framåt är i grunden bra, men ibland stjälper viljan människan.
        Att försöka och göra vårt bästa (utan att på förhand sätta ribban) är det enda vi måste 😉

  2. Åh det är så roligt att följa din resa, ta väl hand om dig! du är en fin förebild! (grämer mig lite att det var just den 12 november, hade jag inte varit uppbokad hade jag gjort en studieresa till Örebro) Lycka till!

  3. Ja, det är så viktigt att få stanna upp och bryta vardagstrenden, viktigare än vi tror. Jag försöker boka in rolig saker som jag ska se fram emot och ikväll är det ett teaterbesök i Stockholm som hägrar. Gör jag det orkar jag med vardagen mycket lättare! Kram

Lämna en kommentar